Soms zit ik en denk na ... en soms zit ik alleen maar

4.06.2006

Femke heeft wat geleerd

Ik heb een weblog. Het is wat.

Vanochtend op Radio 1 een interview met Femke Halsema. Op zich deed ze het wel aardig (de SP werd kundig weggezet als enkel een partij van proteststemmers), maar bij Pormes-affaire ging ze toch de mist in. Het grote om-de-brei-heen-draaien verrichtte ze met merkbare tegenzin. Op de vraag of ze wat geleerd had van deze hele affaire, antwoordde ze dat het haar duidelijk was geworden dat in het vervolg kandidaat-volksvertegenwoordigers beter gescreend moesten worden. Nou nou, zo'n scherpzinnige conclusie zal wat hoofdbrekens gekost hebben. Jammer dat ze die conclusie niet al heeft getrokken na de Singh Varma-affaire. Haar slotopmerking was dat we vooral op GroenLinks moeten stemmen om de koers van de PvdA te beïnvloeden. Eigen kwaliteiten acht ze kennelijk niet wervend genoeg.

Vanavond op het Journaal nog de kersverse lijsttrekker Verdonk gezien. Dat was wel heel schunnig, ze heeft totaal geen mening anders dan over haar eigen beleidsterrein. Turkije bij de EU? Verdonk heeft geen idee. Zoveel onbenulligheid in een mantelpakje moet toch een eitje zijn voor Rutte. Het was zelfs Zalm te dol. "Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben recht door zee." Jaja, bij de VVD hebben ze een hoogvlieger op de mat weten te krijgen. Zoontje van der Linde zal zijn handen hier nog aan vol krijgen.

Barcelona viel tegen. Jammer. Nu maar hopen op vuurwerk tegen AC Milan. Alhoewel, als NEC zo blijft spelen als afgelopen weekend tegen Heerenveen, dan hebben we voor topvoetbal geen Champions Leage meer nodig.

Tot slot: kunnen we niet gewoon weer de 'f' weer eens gaan uitspreken? KNVB-voorzitter Kesler had het vanavond over 'vraude'. Ieks!

1 Comments:

Blogger Jenn said...

Hey Nijmo,

Keep up the good work! Congratulations with your new blog.

Groeten,
Jen

05:42  

Een reactie posten

<< Home