Soms zit ik en denk na ... en soms zit ik alleen maar

4.06.2006

Het kamp Verdonk

Heb vanavond de koppen gesneld van de Volkskrant. Er zijn nu ook kampen. Een kamp Rutte en een kamp Verdonk. Op zich vind ik dat nog niet zo verrassend. Wat ik verrassend vind: het kamp Verdonk is niet leeg! Daar zitten warempel mensen in. Frans Weisglas bijvoorbeeld. Normaal gesproken is hij als kamervoorzitter zo neutraal dat hij zich nog niet uitspreekt over zijn favoriete kleur voor paperclips, maar nu is hij er als de kippen bij om in het 'kamp Verdonk' plaats te nemen. Carriereplanning? Na de verkiezingen volgend jaar is toch maar afwachten natuurlijk. En de PvdA zal misschien ook wel een concurrerende kandidaat microfoonknopjesinduwer hebben. Sinds Bukman weten we dat dat een belangrijke bezigheid van de kamervoorzitter is.

De Volkskrant trouwens, wat moet ik ermee? Een goede krant, maar ik lees 'm nooit. Ja, op zaterdag af en toe. De NRC heeft een weekendabonnement, maar de Volkskrant niet geloof ik. In ieder geval kan ik er op de voorpagina niks over vinden. Wel alle informatie dat ik precies kan uitrekenen wat precies het prijsverschil is tussen betaling per kwartaal zonder automatisch incasso en betaling per half jaar mét.

Overigens heb ik wel een abonnement genomen op 'Natuur, wetenschap en techniek' afgelopen weekend. Astronomie en nanotechnologie: het heeft geen reet met elkaar te maken, maar ik vind het allebei interessant en het staat er allebei in. Wat wil je nog meer?