Soms zit ik en denk na ... en soms zit ik alleen maar

7.07.2006

Rutte is als een Portugese voetballer

Ik heb erg weinig van de politiek meegekregen de laatste tijd. De reden is om eerlijk te zijn: voetbal is leuker. Behalve als je pech hebt dat je naar een wedstrijd van Portugal aan het kijken bent. Wat een luizenploeg is dat.
Bah!

Maar wel toevallig 2 quotes van Rutte gehoord.De eerste was dat hij zei dat het gesprek van informateur Lubbers met Rita Verdonk niks te betekenen had. Dat het helemaal niet was om Verdonk een toontje lager te laten zingen.
Welnee!
Dit gesprek was volstrekt normaal, volgens Rutte. Rutte is hiermee de enige die ook maar iets in de huidige situatie normaal vindt. Inmiddels weten we dat het doel van het gesprek wel de inperking van Verdonk betrof en dat Rutte daar bij was. Rutte heeft dus keihard zitten liegen.
Ieks!

In het kamerdebat vandaag, dat over iets heel anders ging, viel hij D66 aan, omdat ze het kabinet hadden laten vallen. Ze zijn niet loyaal volgens Rutte en hij snapt er helemaal niks van. Zou hij nu echt zo dom zijn? Of is het gewoon een minne populist, die omdat hij zelf een slecht verhaal heeft maar heel hard iets volstrekt buiten de orde gaat roepen, in de hoop dat dit het stemvee wel aanspreekt. Ik denk het laatste en daarmee is het duidelijk hoe hij over u en mij denkt. Stemvee. We zijn er voor zijn carriere en nergens anders voor.
Getver!

Rutte is als een Portugese voetballer. De techniek heeft hij, maar ook de mentaliteit van een bloedzuiger.